مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-19سياسي

«تعارض منافع نمایندگان» عامل حاشیه سازی نهاد شوراها شد/ لزوم تقویت نقش قوه قضاییه


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای گفت: «تعارض منافع نمایندگان» عامل تأیید صلاحیت افراد فاسد برای ورود به شوراهای شهر و روستا است.

- عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای گفت: تعارض منافع نمایندگان عامل تأیید صلاحیت افراد فاسد برای ورود به شوراهای شهر و روستا است.

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص فسادگسترده در شوراهای شهر و روستا گفت: کمیسیون شوراها به دنبال این بود که با اصلاح قانون انتخابات شوراها نظارت بر این نهاد مردمی را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: طبق طرح اصلاح قانون انتخابات، مقرر شده بود قبل از انتخاب در ارزیابی و تأیید صلاحیت و بعد از انتخاب بر عملکرد شوراها نظارت قدرتمندتری اعمال شود.

متأسفانه این طرح نیز با اعمال سلیقه برخی افراد در دست انداز افتاد و نتوانستیم در انتخابات پیش رو از این قانون استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای گفت: متأسفانه برای انتخابات پیش رو باید از قانون قدیمی استفاده کنیم که مهمترین مشکل آن تعارض منافع بود.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراها، نقش شورای نگهبان به مجلس سپرده شده است اما نمایندگان درگیر تعارض منافع هستند و در بررسی صلاحیت ها، همواره نمایندگان می سنجند که این رد یا تأیید صلاحیت چه مقدار رأی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تعارض منافع نمایندگان» عامل حاشیه سازی نهاد شوراها شد/ لزوم تقویت نقش قوه قضاییه

«تعارض منافع نمایندگان» عامل حاشیه سازی نهاد شوراها شد/ لزوم تقویت نقش قوه قضاییه