مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 08:552021-03-19سياسي

موسوی: نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست


نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست، گفت: تبدیل علم به تکنولوژی راه موفقیت است.

- سید علی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه توجه صرف به چاپ مقاله به منظور ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها کافی نیست، اظهار کرد: تولید علم و چاپ مقاله بسیار خوب است و منجر به بالا رفتن رتبه علمی کشورمان در دنیا و عملی شدن خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه علم در دانشگاه ها نیز می شود.

  وی در ادامه با اشاره به اینکه کاربردی کردن علم، اقتصاد و اشتغال ایجاد می کند، یادآور شد: علم باید تبدیل به فناوری و کالا شود و در اقتصاد، کشاورزی و صنعت نمود پیدا کند و در آن صورت است که اعضای هیأت علمی دانشگاه ها موفق می شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مراغه در ادامه در رابطه با مأموریت های دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: ما باید برای دانشگاه ها مأموریت متناسب با نیازهای کشور تعریف کنیم.

متأسفانه رساله ها و پایان نامه ها را بر اساس نیازهای جامعه، اقتصاد و صنعت برنامه ریزی نمی کنیم تا دانشگاه ها به آن سمت هدایت شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید مأموریت های دانشگاه ها معطوف به بخشنامه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسوی: نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست

موسوی: نوشتن مقاله برای ارتقای اعضای هیأت علمی کافی نیست