مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 13:002021-03-20بين الملل

افغانستان غمگین ترین کشور جهان


موسسه گالوپ در یک نظرسنجی شادترین و غمگین ترین کشورهای جهان را شناسایی کرد که افغانستان در این بخش غمگین ترین کشور جهان معرفی شده است.

- در گزارش سالانه گالوپ، شاخص های خوشی و غمگینی مردم در 143 کشور بررسی و براساس آن شادترین و غمگین ترین کشورها اعلام می شود که افغانستان در این بخش نیز در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، بر اساس این نظرسنجی، میزان غمگینی مردم افغانستان از سال 2018 میلادی به بعد افزایش یافته و نام افغانستان از سومین کشور غمگین جهان، امسال به جایگاه نخست صعود کرده است.

موسسه نظرسنجی گالوپ، هر سال برای تهیه این گزارش از هر کشور، یک هزار نفر را انتخاب و پرسش هایی را درباره احساسات و زندگی آنها مطرح و گزارشی مقایسه ای از نتیجه این بررسی منتشر می کند.

امسال افغانستان در کنار اول شدن در تولید مواد مخدر، رکورد زدن در فساد، تلفات غیرنظامیان، حملات انتحاری و انفجاری و ترورهای هدفمند، در غمگینی مردم نیز پیشتاز شده است.

دلایل فراوان برای سرنوشت کنونی افغانستان وجود دارد که بزرگ ترین علت آن 40 سال جنگ با متجاوزان خارجی و جنگ های قومی، فرقه ای و نژادی است .

روانشناسان در افغانستان می گویند که احساس غمگینی یک واکنش طبیعی نسبت به موقعیت هایی است که منجر به ناراحتی یا درد عاطفی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان غمگین ترین کشور جهان

افغانستان غمگین ترین کشور جهان