مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 16:202021-03-20پزشكي

فناوری واکسن کرونا به کمک مقابله با سرطان می آید


19 ساخت شرکت های فایزر بیون تک و مدرنا از «ار ان ای مسنجر» (ار ان ای پیام رسان یا پیک) برای ارسال ساختارهای ژنتیکی به سلولهای بدن انسان استفاده می کند تا پروتیین هایی را برای حمله به ویروس بسازد.

- واکسن های کووید-19 ساخت شرکت های فایزر بیون تک و مدرنا از ار ان ای مسنجر (ار ان ای پیام رسان یا پیک) برای ارسال ساختارهای ژنتیکی به سلولهای بدن انسان استفاده می کند تا پروتیین هایی را برای حمله به ویروس بسازد.

سازنده واکسن کرونا گفت: فناوری مورد استفاده در تولید واکسن کرونا شرکت فایزر را می تواند برای تقویت سیستم ایمنی در برابر تومورهای سرطانی استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رسانه انگلیسی اسکای نیوز نوشت: علم کووید-19 که در واکسن فایزر بیون تک استفاده شده است می تواند در چند سال آینده به عنوان واکسن برای بیماران سرطانی استفاده شود.

به رغم این که این واکسن کرونا با حمایت مالی شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی ساخته شده است فناوری مورد استفاده از آن به شرکت آلمانی بیون تک تعلق دارد که اوگور شاهین و اوزلم تورسی یک زوج پزشک آن را تاسیس کرده اند.

دکتر تورسی در حال بررسی شیوه ای برای کنترل سیستم ایمنی بدن برای مقابله با تومورهای سرطانی بودکه این زوج پزشک از ویروس کرونا که مردم را در چین مبتلا کرده بود، اطلاع یافتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری واکسن کرونا به کمک مقابله با سرطان می آید

فناوری واکسن کرونا به کمک مقابله با سرطان می آید