مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 22:352021-03-20سياسي

21 هزار هکتار از جنگل های ایران طی سال 99 درگیر حریق بودند


جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به اینکه طی سال 1399، بیش از 21 هزار هکتار از جنگل ها و اراضی جنگلی ایران درگیر حریق بودند، - گفت: درجلسه ای که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، او تاکید کرد طی امسال هماهنگی ها برای تامین هلیکوپترهای اطفای حریق سریع تر انجام شود.

امروز 21 مارس - اول فروردین ماه - در تقویم به عنوان روز جهانی جنگل ها نام گذاری شده است؛ جنگل هایی که زندگی و حیات بشر به آن وابسته است اما ما روزبه روز بیشتر به سمت تخریب و نابودی آن ها حرکت می کنیم.

در این باره رضا بیانی - جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما طی سال گذشته وقوع آتش سوزی های زیاد در جنگل های کشور بود، اظهار کرد: سازمان جنگل ها از شش، هفت سال گذشته تاکنون سعی کرده است که نقاط بحرانی حریق در جنگل های کشور را شناسایی کند.

از سویی دیگر با استفاده از اطلاعاتی همچون دما و بارش و تلفیق آن ها با نقاط بحرانی، نقشه ای از امکان وقوع حریق در مناطق مختلف تهیه کرده است.

خطر وقوع آتش در جنگل های زاگرس بسیار بالا است وی با بیان اینکه پیش بینی و پیشگیری از وقوع حریق در اولویت ما طی سال جدید قرار دارد، تصریح کرد: بیشتر حریق های جنگلی در کشور ما در نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 هزار هکتار از جنگل های ایران طی سال 99 درگیر حریق بودند

21 هزار هکتار از جنگل های ایران طی سال 99 درگیر حریق بودند