مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 17:202021-03-21پزشكي

واکسیناسیون بیش از 43 میلیون آمریکایی در برابر کرونا


مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) می گوید از هر شش بزرگسال آمریکایی یک نفر یعنی حدود 43 میلیون آمریکایی به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری به نقل از بیزنس اینسایدر بر اساس داده هایی که مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) روز شنبه 30 اسفند منتشر کردند- حدود 17 درصد جمعیت این کشور تا به حال به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند.

بر اساس این گزارش تا روز شنبه بیش از 121 میلیون دوز واکسن به مردم در آمریکا و حدود 35 میلیون دوز دیگر واکسن هم به کارکنان پزشکی تزریق شده است، یعنی در مجموع حدود 157 میلیون دوز.

بر اساس گزارش CDC، بیش از 43 میلیون نفر در آمریکا به طور کامل واکسینه شده اند، یعنی دو دوز از واکسن های کرونای شرکت های فایزر یا مدرنا یا یک دوز واکسن شرکت جانسون اندجانسون را دریافت کرده اند.

همچنین بیش از 79 میلیون نفر در آمریکا دست کم یک دوز از واکسن های دو دوزی را دریافت کرده اند.

همچنین بر اساس این گزارش بیش از 40 درصد از افراد 65 ساله و بالاتر در آمریکا یعنی افرادی که در معرض خطر بالاتر دچار شدن به بیماری وخیم و مرگ هستند، به طور کامل در برابر بیماری واکسینه شده اند و رقم سالمندانی که دست یک کم دوز واکسن را گرفته اند به 68 درصد می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون بیش از 43 میلیون آمریکایی در برابر کرونا

واکسیناسیون بیش از 43 میلیون آمریکایی در برابر کرونا