مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 03:552021-03-22سياسي

تولید پایدار گندم یکی از ارکان امنیت غذایی کشور است


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: برای تولید پایدار گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و قابل اهمیت در امنیت غذایی، - یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان: تولید پایدار گندم یکی از ارکان امنیت غذایی کشور است ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: برای تولید پایدار گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و قابل اهمیت در امنیت غذایی، کشاورزی حفاظتی توصیه هایی را مبنی بر کم خاک ورزی و حفظ بقایای گیاهان تناوبی در مزارع دارد.

طهماسب حسین پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: غلات و به ویژه گندم ازجمله تولیدات راهبردی و مهم کشاورزی محسوب می شود و در الگوی غذایی بسیاری از کشورهای جهان ازجمله ایران از جیاگاه ویژه ای برخوردار است، به طوری که در کشور ما بیش از 45 درصد پروتیین و 55 درصد کالری مورد نیاز از گندم تأمین می شود، لذا این محصول اهمیت زیادی در امنیت غذایی ما دارد.

وی ادامه داد: برای تولید پایدار گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، کشاورزی حفاظتی توصیه هایی را مبنی بر کم خاک ورزی و حفظ بقایای گیاهان تناوبی در مزارع دارد.

حسین پور عنوان کرد:بقایای گیاهی و کودهای حیوانی منابع مهم تغذیه گیاه برای تولیدات کشاورزی هستند به طوری که با افزایش میزان بقایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پایدار گندم یکی از ارکان امنیت غذایی کشور است

تولید پایدار گندم یکی از ارکان امنیت غذایی کشور است