مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 10:302021-03-22اقتصادي

پیش بینی بازار مسکن در سال جاری


یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که با توجه به وعده پرداخت 80 درصد تسهیلات ساخت و به دلیل آنکه به جز بخش مسکن گزینه های چندانی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که با توجه به وعده پرداخت 80 درصد تسهیلات ساخت و به دلیل آنکه به جز بخش مسکن گزینه های چندانی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، ساخت و ساز رونق می گیرد و شاید در سال جدید با مقداری تورم در بازار مسکن مواجه باشیم اما لجام گسیخته نخواهد بود.

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: حوزه مسکن بعد از نفت بزرگترین حوزه اقتصادی در ایران است و اگر قرار باشد اقتصاد غیر نفتی را دنبال کنیم صنعت ساختمان می تواند مولدترین و درون زا ترین بخش اقتصادی باشد.

البته در حال حاضر به دلیل رشد قیمت ها مسکن و بازارهای رقیب آن در رکود قرار دارند اما این شرایط به تدریج در سال جاری تغییر خواهد کرد و بخش مسکن در سال 1400 رونق خواهد گرفت.

وی افزود: در سال جدید سرمایه گذاری واقعی از طرف بخش خصوصی افزایش می یابد و به جز بخش مسکن، محمل دیگری برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

بنابراین اقتصاد مسکن در سال 1400 بزرگتر از سال 1399 و شاید بزرگتر از هفت سال گذشته باشد.

یکی از نشانه های این رشد وعده پرداخت 60 تا 80 درصد هزینه ساخت است که از سوی بانک مسکن اعلام شده و می تواند رغبت سرمایه گذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بازار مسکن در سال جاری

پیش بینی بازار مسکن در سال جاری