مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 20:452021-03-22اجتماعي

بررسی و رفع مشکلات حضور نیروهای نظامی در مناطق حفاظت شده


منطقه حفاظت شده یکی از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست است که به دلیل حفظ و احیای رویشگاه های گیاهی و زیستگاه های جانوری آن ارزش حفاظتی پیدا می کنند استان تهران نیز دارای چهار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، - کویر، جاجرود و ورجین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان تهران شامل پارک های ملی خجیر و سرخه حصار و لار، آثار طبیعی ملی تار و هویر، تنگه واشی و غار رودافشان، مناطق حفاظت شده جاجرود، البرز مرکزی، کویر و ورجین، پناهگاه حیات وحش کاوده و مناطق شکار ممنوع کوه سفید و لار است.

امیر عباس احمدی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه 27 درصد از سطح استان تهران به مناطق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص پیدا کرده است، گفت: به لحاظ سطوح طبقه بندی مناطق حفاظت شده خوشبختانه از هر چهار طبقه حفاظتی از جمله پارک ملی، اثر طبیعی ملی، منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش در سطح استان تهران برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از این مناطق به لحاظ تقسیمات سیاسی خارج از محدوده استحفاظی استان تهران و در حوزه استحفاظی استان های مازندران، البرز و سمنان قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی و رفع مشکلات حضور نیروهای نظامی در مناطق حفاظت شده

بررسی و رفع مشکلات حضور نیروهای نظامی در مناطق حفاظت شده