مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 04:452021-03-23سياسي

ایجاد کانون های مبارزه علیه شاه در همدان پس از فاجعه فیضیه


بعد از فاجعه مدرسه فیضیه قم و دیدار اقشار مختلف مردم همدان با امام خمینی، کانون ها و محافل زیادی با محوریت روحانیون به منظور مبارزه با رژیم پهلوی ایجاد شد.

- خبرگزاری فارس ـ همدان؛ پس از فاجعه مدرسه فیضیه قم و دیدار اقشار مختلف مردم همدان با امام خمینی، کانون ها و محافل زیادی برای مبارزه با رژیم پهلوی شکل گرفت.

به دنبال حادثه مذکور، عده ای از روحانیون مبارز همدان، از جمله: حجت الاسلام سیدفاضل حسنی ، سیدمحسن حسنی ، سیداحمد حسینی ملایری ، شیخ فخرالدین راحمی ، شیخ احمد رحمانی و حجه الاسلام ابوالقاسم خواب نما (حسینی پنا) ، در منزل مرحوم حجه الاسلام سیداحمد حسینی اجتماع کردند و با هم عهد و پیمان بستند که تا سرنگونی رژیم مبارزه کنند.

بر همین اساس، مطالبی در این خصوص پشت یک جلد قرآن کریم نوشته، همگی و محمدرضاشاه حمله می کرد و اعمال آنان را به اسم معاویه و یزید تشریح می کرد.

   روحانیون و مبارزان همدان نیز علاوه بر ارتباط با مراجع قم و حضرت امام خمینی، به واسطه آیت الله آخوند، با مراجع خارج از کشور و ساکن عتبات عالیات در عراق، مرتبط و از موضع آنها مطلع می شدند؛ چنانکه در 8 ذی القعده سال 1382ق، آیت الله حکیم طی تلگرافی به روحانیون و مراجع ایران و آیت الله آخوند اعلام کرد: حوادث مولمه پی درپی و فجایع محزنه به ساحت علما و روحانیت قم، قل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد کانون های مبارزه علیه شاه در همدان پس از فاجعه فیضیه

ایجاد کانون های مبارزه علیه شاه در همدان پس از فاجعه فیضیه