مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 05:452021-03-23پزشكي

4 نوع ماده غذایی ضد کرونا


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؛بنابراین روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید؛ همچنین سیر، زنجبیل و پیاز را هر روز استفاده کنید؛ -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، زهرا عبداللهی،مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیان کرد: در وعده ناهار و شام، اگر چندین نوع غذا سرو می شود، حتی الامکان به یک نوع غذا بسنده کنید و سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنید، به این ترتیب میزان دریافت کالری حاصل از غذای مصرفی محدود می شود.

ضمنا سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی ها و مواد قندی را نیز کاهش داده و بدین ترتیب از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می کند.

  کم آبی بدن ریسک ابتلا به آب پز کاملا سفت و پخته شده مصرف کنید و از نیم پز کردن، عسلی کردن و یا نیمرو کردن آن بپرهیزید.

  وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از صرف شام نخوابید و یا قبل از خواب آجیل زیاد مصرف نکنید؛ زیاده روی در مصرف آجیل و شیرینی در ایام نوروز شما را از مصرف کافی سایر گروه های اصلی غذایی مانند شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و سبزی و میوه باز می دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: در این ایام سعی کنید برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بیشتر از انواع سبزی های خام و پخته خصوصا سبزی خوردن و سالاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 نوع ماده غذایی ضد کرونا

4 نوع ماده غذایی ضد کرونا