مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 05:552021-03-23پزشكي

درباره غلظت خون چه می دانید؟


غلظت طبیعی هموگلوبین در مردان اگر از 18 و در خانم ها از 16 بالاتر برود، گفته می شود فرد غلظت خون دارد.

- ایسنا/زنجان فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: غلظت طبیعی هموگلوبین در مردان اگر از 18 و در خانم ها از 16 بالاتر برود، گفته می شود فرد غلظت خون دارد.

حسین عمارلو در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با غلظت خون، اظهار کرد: افزایش غلظت خون یا پلی سیتمی بیماری است که طی آن میزان گلبول های قرمز خون، بیش از حد در بدن افزایش پیدا می کند و در اکثر مواقع، این بیماری بدون علامت خاصی است.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان گلبول های قرمز، خون به سختی می تواند در رگ ها به حرکت در بیاید و ممکن است دچار لختگی شود، افزود: به طور کلی غلظت طبیعی هموگلوبین در مردان اگر از 18 و در خانم ها از 16 بالاتر برود، گفته می شود فرد غلظت خون دارد.

این متخصص تصریح کرد: منابع متعدد، اعداد مختلفی را در تعریف پلی سیتمی عنوان کرده اند به طور مثال سازمان جهانی بهداشت در خصوص غلظت خون به شکل سخت گیرانه تری عدد 16/5 را برای مردان و 16 برای زنان در نظر گرفته که در این صورت تعداد بیشتری از مردم را شامل می شود.

فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه نوع اولیه بیماری غلظت ناشی از پرکاری خود مغز استخوان است، ادامه داد: این نوع از بیماری غلظت خون خیلی شایع نیست و حدود 50 در هر صد هزار نفر تخمین زد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره غلظت خون چه می دانید؟

درباره غلظت خون چه می دانید؟