مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 07:402021-03-23بين الملل

150 نظامی دیگر ترکیه به بهانه کودتا بازداشت شدند


نیروهای امنیتی ترکیه در ادامه سناریوی تکراری تحقیقات درباره کودتای نافرجام پنج سال پیش این کشور، 150 نظامی را بازداشت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (سه شنبه) گزارش کرد که پلیس ترکیه در حملات جدید خود علیه مظنونان ارتش متهم به داشتن ارتباط با فتح الله گولن واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین دولت ترکیه، 150 نظامی را بازداشت کرد.

طبق این گزارش، عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در سراسر 53 استان، بخشی از عملیات پاکسازی نهادها و سازمان های دولتی از اعضا و وابستگان جنبش فتح الله گولن است که ترکیه معتقد است در کودتای نافرجام 15 جولای 2016 با 250 کشته و صدها زخمی دیگر نقش داشته است که البته گولن بارها هرگونه مداخله در این کودتا را رد کرده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که دادستان های ترکیه دستور بازداشت مجموع 184 مظنون را صادر کرده اند که 123 نفر از آنها از پرسنل نظامی هستند.

طبق این گزارش، عملیات پلیس ترکیه برای بازداشت 34 مظنون دیگر ادامه دارد که در میان آنها نام دو سرهنگ، هفت سرگرد، 10 ناخدا و 22 ستوان نیز به چشم می خورد.

از زمان کودتای نافرجام ترکیه تاکنون، حدود 80 هزار نفر از در انتظار محاکمه هستند و حدود 150 هزار نفر از کارکنان دولتی، پرسنل نظامی و افراد دیگری اخراج یا تعلیق شده اند و بیش از 20 هزار نف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 نظامی دیگر ترکیه به بهانه کودتا بازداشت شدند

150 نظامی دیگر ترکیه به بهانه کودتا بازداشت شدند