مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 09:052021-03-23اقتصادي

اقتصاد ایران استعداد قابل قبول دارد اما اولویت نیست


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید اقتصاد ایران استعداد قابل قبولی برای رشد و توسعه دارد، اما چگونگی استفاده از این استعداد، آینده کشور را در این حوزه مشخص می کند.

- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید اقتصاد ایران استعداد قابل قبولی برای رشد و توسعه دارد، اما چگونگی استفاده از این استعداد، آینده کشور را در این حوزه مشخص می کند.

مجیدرضا حریری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای رصد شرایط واقعی اقتصاد نمی توان روی اعداد و آمارها تکیه کرد و این واقعیت های اقتصادی در عرصه عمل هستند که مشخص می کنند ما در چه جایگاهی قرار داریم و چه افقی پیش روی ما قرار دارد.

به گفته وی، حتی با در نظر گرفتن آمارهای رسمی نیز هرچند رشد اقتصادی در پاییز سال گذشته مثبت شده اما عدد کمتر از یک درصد آن، در قیاس با رشد منفی دو ساله اخیر و البته رصد وضعیت اقتصادی کشور در 10 سال گذشته، به خوبی نشان می دهد که ما نه تنها عملکرد مثبتی نداشته ایم که حتی راهی بسیار طولانی تا رسیدن به جایگاه خود در ابتدای دهه 90 داریم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه با وجود وعده ها و شعارها، به نظر می رسد که در عمل، اقتصاد برای ایران اولویت نخست نبوده است، توضیح داد: در مسائلی مانند سیاست داخلی، سیاست خارجی، حضور منطقه ای و دیگر بخش ها اگر بنا بر اولویت بندی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد ایران استعداد قابل قبول دارد اما اولویت نیست

اقتصاد ایران استعداد قابل قبول دارد اما اولویت نیست