مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 19:352021-03-23اقتصادي

پتانسیل مصرف چوب در ایران 13 میلیون متر مکعب است


دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور ضمن اشاره به اینکه میزان مصرف چوب در کشور بیش از دو برابر میزانی است که از طریق زراعت چوب و باغات تامین می شود، - دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور ضمن اشاره به اینکه میزان مصرف چوب در کشور بیش از دو برابر میزانی است که از طریق زراعت چوب و باغات تامین می شود، گفت: این تفاوت در میزان تولید و مصرف چوب بر تخلف قاچاق چوب بی تاثیر نیست و لازم است بخشی از این نیاز از طریق واردات چوب به کشور تامین شود.

هادی کیادلیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به معضل قاچاق چوب در جنگل های کشور گفت: به منظور بررسی علت و مقابله با قاچاق چوب لازم است به میزان تقاضای مردم و تولید نیز توجه شود.

پتانسیل مصرف چوب در ایران حدود 13 میلیون متر مکعب برآورد شده است در حالی که کل چوبی که از طریق باغات و زراعت چوب تامین می شود به 6 میلیون متر مکعب می رسد.

وی ادامه داد: وضعیت نابسامان اجتماعی و اقتصادی مردم طی چند سال اخیر باعث شده که جوامع محلی به منظور تامین معیشت، محیط زیست اطراف خود را از بین ببرند یا افرادی از بیرون با بهره کشی و سوءاستفاده از آنان به واسطه جوامع محلی محیط زیست را نابود کنند تا از این شرایط سود ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتانسیل مصرف چوب در ایران 13 میلیون متر مکعب است

پتانسیل مصرف چوب در ایران 13 میلیون متر مکعب است