مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1400 ساعت 03:552021-03-24اقتصادي

واکنش رییس WTO به محدودیت صادرات واکسن اروپا


مدیرکل سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد از برنامه مجوز صادرات اتحادیه اروپا برای واکسنهای کووید 19 مایوس شده و با این بلوک درباره تمهید مذکور گفت و گو می کند.

- مدیرکل سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد از برنامه مجوز صادرات اتحادیه اروپا برای واکسنهای کووید 19 مایوس شده و با این بلوک درباره تمهید مذکور گفت و گو می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمیسیون اروپا در 11 مارس اعلام کرد مکانیزمی که اواخر ژانویه در واکنش به اعلام تاخیر در تحویل دوزهای واکسن به اتحادیه اروپا از سوی شرکتهای داروسازی ایجاد کرده بود را تا پایان ژوئن تمدید می کند.

انکوزی اوکونجو ایویلا، مدیرکل سازمان جهانی تجارت در یک رویداد آنلاین اظهار کرد: اگرچه ما سیاست آنچه که مقامات اروپایی انجام می دهند را درک می کنیم، من علنا گفته ام که از این موضوع مایوس شده ام به خصوص در مواجهه با این حقیقت که تمهید مذکور تمدید شده است در حالی که محدودیتهای صادرات باید موقتی باشند.

وی در ادامه افزود: من فعالانه با مقامات اروپایی صحبت می کنم تا بدانیم چگونه به این محدودیت بپردازیم.

تحت مکانیزم کمیسیون اروپا، شرکتها باید پیش از صادرات دوزهای واکسن کووید 19 مجوز دریافت کنند و اگر به تعهداتشان برای عرضه واکسن در داخل اتحادیه اروپا عمل نکرده باشند، ممکن است با درخواست مجوز آنها مخالفت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رییس WTO به محدودیت صادرات واکسن اروپا

واکنش رییس WTO به محدودیت صادرات واکسن اروپا