مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1400 ساعت 04:252021-03-24اقتصادي

تنهایی به کوه نروید!


با آغاز فصل بهار بسیاری از علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی فرصت را غنیمت شمرده و این روزها برای تغییر حال و هوای خود و ورزش کردن به دل کوه می زنند.

- در کرمانشاه نیز به واسطه شرایط جغرافیایی کوهستانی خود علاقمندان به کوه و کوهنوردی کم نیستند و شور و شوق آنها را می توان در روزهای آخر هفته در دامنه های تاق بستان و پرآو و.

دید، اما طی همین مدت چند هفته اخیر که شمار زیادی به کوه می روند، آمار حوادث کوهستان در کرمانشاه افزایش یافته و شاهد حوادث تلخی برای تعدادی از کوهنوردان استان بوده ایم.

حوادثی که شاید اگر رعایت توصیه ها و اصول ایمنی کوهنوردی بود، هیچگاه اتفاق نمی افتاد.

در این رابطه حسام الدین کرجی مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی استان در گفت و گو با ایسنا توصیه هایی را به کوهنوردان و علاقمندان به کوه داشت و ضمن تاکید براینکه کوهنوردان نباید به تنهایی به کوه بروند، اظهار کرد: برای رفتن به کوه باید برخی اصول را رعایت کرد و با خطرات کوهستان آشنا بود.

وی تصریح کرد: هرچند لازمه کوهنوردی گذراندن دوره های آموزشی است، اما اگر افرادی این دوره ها را نگذرانده اند باید برخی اصول را حتما رعایت کنند.

مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی استان اضافه کرد: این افراد هیچگاه نباید تنهایی به کوه بروند و حتما بصورت گروهی و یا به همراه یک راهنما و راه بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنهایی به کوه نروید!

تنهایی به کوه نروید!