مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1400 ساعت 05:402021-03-24سياسي

اهمیت اتوبان های آلمان در جهان/ گاز دهید و با بیشترین سرعت برانید


نازی ها مخترع اتوبان نیستند.

ایده ساخت اولین بزرگراه های اتومبیل رو، پس از جنگ جهانی اول و در جمهوری وایمار شکل گرفت.

- اولین مدل از جاده های بزرگ آلمانی پس از وصل کردن دو شهر کلن و بُن در سال 1932 تکمیل شد.

این اتوبان امروزه و به عنوان بخشی از بزرگراه 555 در آلمان وجود دارد.

هیتلر یک سال بعد و پس از قدرت گرفتن از اتوبان ساخته شده بین کلن و بن بهره برداری سیاسی کرد و فریتس تت مهندس آلمانی و از چهره های برجسته حزب نازی را به عنوان بازرس کل ساخت و ساز جاده ای آلمان برگزید تا شبکه اتوبانی آلمان را گسترش دهد.

____________________________________________________________________________________ تفاوت نگرش به بزرگراه ها در آلمان تقسیم شده آن زمان، همچنان در بخش های مختلف آلمان امروزی نیز ملموس است.

شما در رانندگی خود متوجه بزرگراه های صاف و هموار غرب آلمان و تفاوت آن با اتوبان های بلوکی و پر دست انداز در بخش های شرقی آلمان خواهید شد.

___________________________________________________________________________________ تت یکی از افراد پشت پرده برنامه اشتغال زایی در پروپاگاندای (تبلیغات هماهنگ و جو سازی شده) نازی ها بود.

براساس ادعای حزب نازی این برنامه در آن زمان به ریشه کن کردن بیکاری در آلمان کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت اتوبان های آلمان در جهان/ گاز دهید و با بیشترین سرعت برانید

اهمیت اتوبان های آلمان در جهان/ گاز دهید و با بیشترین سرعت برانید