مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 فروردین 1400 ساعت 09:352021-03-24سياسي

«دوشنبه» میزبان نهمین کنفرانس وزرای «قلب آسیا-روند استانبول»


30 مارس به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه نهمین دور کنفرانس وزیران «قلب آسیا – روند استانبول» با موضوع «تقویت اجماع برای صلح و توسعه» برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، 30 مارس به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه نهمین کنفرانس وزیران قلب آسیا – روند استانبول با موضوع تقویت اجماع برای صلح و توسعه برگزار می شود.

انتظار می رود نشست مذکور با سخنان امامعلی رحمان ، رییس جمهور این کشور و محمد اشرف غنی ، رییس جمهور حضوری، 16 کشور حامی و مقامات 16 سازمان منطقه ای و بین المللی به صورت مجازی پیش بینی شده است.

در آستانه این کنفرانس، روز دوشنبه (29 مارس) نشست مقامات ارشد قلب آسیا – روند استانبول برگزار می شود.

این فرایند با هدف تقویت امنیت منطقه ای، همکاری اقتصادی و سیاسی با افغانستان از طریق گفتگو و اقدامات اعتماد سازی صورت می گیرد.

روند مذکور شامل 3 رکن است که مشاوره های سیاسی، تدابیر اعتماد سازی و همکاری با سازمان های منطقه ای و بین المللی از آن جمله هستند.

قلب آسیا – روند استانبول همچنین بستری برای بررسی مسائل منطقه ای، به ویژه کمک به همکاری های امنیتی، سیاسی و اقتصادی بین افغانستان و کشورهای همجوار آن را از طریق اجرای پروژه های مختلف اقتصادی، تجاری، زیرساختی و انرژی فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوشنبه» میزبان نهمین کنفرانس وزرای «قلب آسیا-روند استانبول»

«دوشنبه» میزبان نهمین کنفرانس وزرای «قلب آسیا-روند استانبول»