مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 03:002021-03-24اجتماعي

الزام و اجبار مشکوکی که هزینه سنگینی بر دوش مردم گذاشته است!


وقتی نیروی انتظامی تعویض پلاک انجام می دهد، در آنجا هویت متعاملین (فروشنده و خریدار) ثبت می شود و سند، پلاک و سند مالکیت برگ سبزی که پلیس راهور یا نیروی انتظامی صادر می کند، - الزام مردم به اینکه حتما معامله ماشین را در دفتر اسناد ثبت کنند، هزینه سنگینی بر دوش آنان است و از طرف دیگر هم الزام و اجبار قانونی برای آن وجود ندارد و مردم مختارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک عباس برزگر وکیل دادگستری در رابطه با رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر الزامی نبودن ثبت معاملات اموال منقول در دفتر اسناد رسمی معتقد است همانطور که در رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری هم اشاره شده اگر به قانون ثبت توجه کنیم ماده 46 قانون ثبت صراحتا اعلام می دارد که ثبت اسناد اختیاری است؛ یعنی هیچ سندی الزامی برای ثبت در دفاتر اسناد ندارد مگر در موارد ذیل.

وی می افزاید: ماده 46 موارد را در دو بند احصاء کرده است.

اول اینکه کلیه عقود و معاملات راجع به عین یا منافع املاکی که قبلا در دفتر املاک ثبت شده باشد، دوم اینکه کلیه معاملات راجع به حقوقی که قبلا در دفتر املاک ثبت شده است.

در این ماده راجع به املاک می گوید املاک مال غیر منقول است که حال این املاک می تواند دین و منافع باشد، یا همچنین می تواند حقوق مربوط به اینها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام و اجبار مشکوکی که هزینه سنگینی بر دوش مردم گذاشته است!

الزام و اجبار مشکوکی که هزینه سنگینی بر دوش مردم گذاشته است!