مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 04:252021-03-25اقتصادي

تلاش برای مدیریت شوری آب قره آغاج


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اعلام کرد که اقدامات هدفمندی برای مدیریت شوری آب رودخانه قره آغاج در محدوده کوهمره سرخی، در حال انجام است.

- ذبیح الله سیروسی با اشاره به اهمیت شوری آب و خاک در تولید و اقتصاد محصولات کشاورزی، گفت: با توجه به مشکلات ناشی از شوری آب رودخانه قره آغاج برای کشاورزان و باغداران، بازدیدهای برنامه ریزی شده ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، سیروسی با بیان اینکه معاون برنامه ریزی این سازمان از مسیر رودخانه قره آغاج بازدید کرد، گفت: این بازدید در محدوده روستاهای سبوک تا مسقان از توابع دهستان کهمره ، انجام و در پی آن دستوراتی برای انجام ارزیابی صادر و تصمیمات مقتضی برای تهیه و ارائه گزارش های فنی اتخاذ شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بازدید میزان برداشت آب از رود خانه بررسی و از گنبدهای نمکی که براثر شست و شو و فرسایش موجب شوری آب رودخانه می شود، بازدید شده است، افزود: فرسایش گنبدهای نمکی به دلیل برداشت های بی رویه آب از رودخانه و سرازیر شدن دوباره آن به سمت رودخانه روی داد است.

سیروسی تاکید کرد: علاوه بر تهدید مزارع و باغ های انار روستاهای دهستان کهمره، خطر تجمع نمک در مخزن سد جدید در دست ساخت شهرستان کوار نیز پیش بینی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای مدیریت شوری آب قره آغاج

تلاش برای مدیریت شوری آب قره آغاج