مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 06:252021-03-25فرهنگي

بی توجهی به مفاهیم دینی و ادبی در انیمیشن های ایرانی


یک تهیه کننده و متخصص انیمیشن گفت: مفاهیمی که غربی ها با تلاش به دست می آورند ما به راحتی در دست داریم چرا که از کتب دینی، ادبی و معرفتی بهره مندیم اما متأسفانه کم کاری می کنیم.

- خبرگزاری فارس، در سومین جلسه از جشنواره نوروزی کدومو انیمیشن پارک عجایب (سرزمین عجایب) مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور میرسبحان سادات، روانشناس و روان درمانگر و  احسان کاوه، تهیه کننده و متخصص انیمیشن برگزار شد، انیمیشن سرزمین عجایب مورد نقد و بررسی قرار گفت.

کاوه در ابتدای این نشست اظهار داشت: پایه و اساس این انیمیشن بر مبنای روانشناسی کودک است، برداشت آزادی از آلیس در سرزمین عجایب ولی به لحاظ دانش روانشناسی و فنی به روز شده، این انیمیشن کار شرکت های بزرگ انیمیشن سازی مثل پارامونت است که قدمت دیرینه ای دارد.

توجه به جلوه های روانشناسی کودک در انیمیشن های جدید وی افزود: کار از لحاظ کیفی نمره بالایی دارد، دو نکته در این انیمیشن به لحاظ محتوایی خیلی مهم است، یکی اینکه در انیمیشن های اخیر جلوه های روانشناسی کودک خیلی پررنگ شده و دوم اینکه تأکید بر دخترها و زنان توانمند و قدرتمند است.

این تهیه کننده و متخصص انیمیشن افزود: در سینمای آمریکا همواره شاهد جریان سازی ها بوده ایم، مثلاً اوایل قرن جدید در کارهای اصلی و رسمی تر می بینیم که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به مفاهیم دینی و ادبی در انیمیشن های ایرانی

بی توجهی به مفاهیم دینی و ادبی در انیمیشن های ایرانی