مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1400 ساعت 09:352021-03-25دانش

دستگاه خود آبیار فیتیله ای در پارک علم و فناوری خلیج فارس اختراع شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کمبود منابع آبی و نیاز کشور به کاشت نهال، محیط زیست را دچار نوعی دوگانگی کرده که به اعتقاد کارشناسان راه گذر از آن، - فناوران پارک علم و فناوری خلیج فارس موفق به اختراع دستگاه خودآبیار فیتیله ای شدند که باعث کاهش 90 درصدی مصرف آب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کمبود منابع آبی و نیاز کشور به کاشت نهال، محیط زیست را دچار نوعی دوگانگی کرده که به اعتقاد کارشناسان راه گذر از آن، استفاده از فناوری های نوین برای آبیاری درختان و به دنبال آن داشتن هوای با طراوت و محیط زیست سالم است.

خشکسالی و تغییر اقلیم از یک سو و سنتی بودن روش آبیاری از سوی دیگر، موجب هدررفت چشمگیر منابع آبی و تلف شدن آب می شود و آب های مورد نیاز و قابل دسترس گیاه نیز هدر می رود.

اختراع دستگاه هایی مدرن برای جلوگیری از هدررفت آب یکی از راه های رهایی از این مصائب است که در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر به این مقوله توجه شده است.

سبحان زارع زاده، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی و کشاورزی پرنیان آبگیر پرده از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر در این باره گفت: این شرکت فعالیتش را از سال 1395 آغاز کرد و ایده محوری کار شرکت طراحی و ساخت دستگاه خود آبیار فیتیله ای بود که آن را به سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه خود آبیار فیتیله ای در پارک علم و فناوری خلیج فارس اختراع شد

دستگاه خود آبیار فیتیله ای در پارک علم و فناوری خلیج فارس اختراع شد