مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 08:302021-03-26بين الملل

چهارمین انتخابات اسراییل در 2 سال: دوباره بی نتیجه


چهارمین انتخابات پارلمانی اسراییل در 2 سال اخیر، دوباره منجر به اکثریت مطلق هیچ یک احزاب با ائتلاف نشد و بن بست سیاسی اسراییل را ادامه داد.

در این انتخابات، ائتلاف نتانیاهو (راست) 52 کرسی و ائتلاف مخالفانش 57 کرسی کسب کردند اما تشکیل کابینه نیازمند کسب حداقل 61 کرسی از 120 کرسی پارلمان اسراییل (کنیست) است.

یورونیوز نوشت: نخست وزیر اسراییل و متحدان او در جریان راست اسراییل باز هم نتوانستند اکثریت لازم پارلمانی را برای تشکیل دولت / کابینه به دست آورند.

این گمانه زنی که پس از شمارش اولیه آرا انتخابات در شامگاه چهارشنبه 23 مارس تقویت شده بود با اعلام نتیجه نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی اسراییل طی دو سال گذشته قطعیت یافت.

بدین ترتیب بن بست سیاسی ایجاد شده در اسراییل که سال گذشته پس از ائتلاف شکننده لیکود با آبی سفید ها برای تشکیل دولت به صورت موقت مرتفع شده بود، باز هم ادامه خواهد یافت و این شرایط آینده بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر را در صورت عدم موفقیت در تشکیل کابینه جدید به خطر خواهد انداخت.

کمیسیون انتخابات اسراییل شامگاه پنجشنبه با اعلام پایان شمارش آرا نتیجه نهایی رای گیری را منتشر کرد که بر اساس آن حزب راست گرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو و متحدان سنتی این حزب برغم تصاحب 52 کرسی از کسب اکثریت لازم برای تشکیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین انتخابات اسراییل در 2 سال: دوباره بی نتیجه

چهارمین انتخابات اسراییل در 2 سال: دوباره بی نتیجه