مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 11:202021-03-26فرهنگي

همایون ارشادی: مدیون «عباس کیارستمی» هستم (+فیلم)


همایون ارشادی با بیان این که وارد شدنش به سینما شدم را مدیون عباس کیارستمی است، می گوید: خیلی از کارهایی را که در سینما پذیرفتم به خاطر رفاقت بوده است و اگر می خواستم از روی حرفه گری انتخاب کنم شاید در برخی ها بازی نمی کردم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، همایون ارشادی با بیان اینکه از کودکی با سینما آشنا بوده است، گفت: در کودکی آبادان زندگی می کردم.

همان طور که می دانید شرکت نفت آبادان در آن سال ها سینمایی داشت که از مجهزترین سینماهای ایران بود و بیشتر در آن فیلم های مصری نمایش داده می شد اما یک شانس هم داشتیم که به خاطر سینما تاج آبادان فیلم هایی به زبان اصلی هم نمایش داده می شد و با توجه به اینکه در آن زمان تفریح زیادی نداشتیم بیشتر به سینما می رفتیم .

یادم می آید که جمعه صبح ها هر هفته برای دیدن فیلم ها به سینما می رفتیم بدین ترتیب از کودکی با سینما آشنا بودم.

وی ادامه داد: اوج آشنایی من با سینما در دوران دانشجویی ام در ایتالیا اتفاق افتاد در زمان انقلاب فرهنگی فرانسه که فیلم ها بیشتر فرهنگی- سیاسی بود و ما اغلب هفته ای سه چهار بار برای دیدن فیلم ها به سینما می رفتیم و حُسن سینمارفتن ما در آن زمان ها این بود که بعد از سینما درباره فیلم ها بحث می کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایون ارشادی: مدیون «عباس کیارستمی» هستم (+فیلم)

همایون ارشادی: مدیون «عباس کیارستمی» هستم (+فیلم)