مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 14:352021-03-26اقتصادي

85 هزار دلار صنایع دستی از چهارمحال و بختیاری صادر شد


چهارمحال و بختیاری 12 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و 500 تا 6 هزارنفر به صورت فعال در حال تولید محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی هستند.

-   معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 85 هزار و 252 دلار انواع تولیدات صنایع دستی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز جمعه ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد رییسی افزود: از این میزان صادرات، 44 هزار و 680 دلار مربوط به تولیدات نمدی و 40 هزار و 572 دلار مختص صادرات چمدانی است.

وی انواع نمد، نقره، مصنوعات نقره و سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و زینتی مانند فیروزه، عقیق، شرف الشمس و کوارتز را از جمله صنایع دستی صادر شده از چهارمحال و بختیاری به کشورهای فرانسه، دبی، ترکیه، ایالات متحده عربی و عراق بیان کرد.

رییسی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 454 مجوز فعالیت صنایع دستی در این استان صادر و تمدید شد، تصریح کرد: این مجوزها شامل پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی، جواز تأسیس کارگاه و کارت شناسایی هنرمندان بوده است و با صدور مجوز فعالیت جدید در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در سال گذشته، زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و 325 ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 هزار دلار صنایع دستی از چهارمحال و بختیاری صادر شد

85 هزار دلار صنایع دستی از چهارمحال و بختیاری صادر شد