مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 08:052021-03-27پزشكي

توزیع 695 هزار دوز واکسن کرونا/کدام پاکبانان واکسینه می شوند


سخنگوی سازمان غذا و دارو، از توزیع بیش از 695 هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن های وارداتی خبر داد.

- به گزارشاز مجموع واکسن های وارداتی دارای مجوز مصرف اضطراری در شبکه بهداشتی کشور از 21 بهمن 99 تا پایان هفته نخست سال جدید، گفت: از 695 هزار واکسن توزیع شده مطابق گواهی سامانه TTAC و اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشتی(سیب) ، تا روز گذشته(جمعه 6 فروردین 1400)، افزون بر 161 هزار و 601 دوز واکسن تلقیح شده است که مطابق برنامه واکسیناسیون، عمده دریافت کنندگان این واکسن ها کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.

وی افزود: واکسیناسیون پاکبانان دارای بیماری زمینه ای و مرتبط با فرآیند جمع آوری و دفع زباله های عفونی نیز آغاز شده و به تدریج انجام خواهد شد که کمتر از 5 درصد واکسن های این مرحله به این گروه اختصاص یافته است.

جهانپور اظهار داشت: واکسیناسیون تمامی گروه ها بدون استثنا با واکسن های دارای مجوز مصرف اضطراری شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن سینوفارم و واکسن کوواکسین انجام شده است، واکسیناسیون مرحله دوم افراد نیز آغاز شده و طبق شیوه نامه های ابلاغی، ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: کماکان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و ممانعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 695 هزار دوز واکسن کرونا/کدام پاکبانان واکسینه می شوند

توزیع 695 هزار دوز واکسن کرونا/کدام پاکبانان واکسینه می شوند