مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 08:452021-03-27پزشكي

تاکنون 695 هزار دز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده است


سخنگوی سازمان غذا و دارو از توزیع بیش از 695 هزار دز واکسن کرونا از مجموع واکسن های وارداتی دارای مجوز مصرف اضطراری در شبکه بهداشتی کشور از 21 بهمن ماه تا پایان هفته نخست سال جدید خبر داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی درمان بوده اند.

  ، اظهار داشت: واکسیناسیون تمامی گروه ها بلااستثناء با واکسن های دارای مجوز مصرف اضطراری شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن سینوفارم و واکسن کوواکسین انجام شده است، واکسیناسیون مرحله دوم افراد نیز آغاز شده و طبق شیوه نامه های ابلاغی، ادامه خواهد یافت.

  وی افزود: واکسیناسیون پاکبانان دارای بیماری زمینه ای و مرتبط با فرآیند جمع آوری و دفع زباله های عفونی نیز آغاز شده و بتدریج انجام خواهد شد که کمتر از 5 درصد واکسن های این مرحله به این گروه اختصاص یافته است.

  جهانپور خاطرنشان کرد: کماکان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و ممانعت و محدودیت برخی کشورهای تولیدکننده بر صادرات واکسن و تبعا تاخیر در ورود و ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را صرفا محدود به واکسن های خاص و مورد تایید مراجع نظارتی ملی می کند، سرعت واکسیناسیون در بهار جاری متناسب با روند ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 695 هزار دز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده است

تاکنون 695 هزار دز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده است