مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 04:452021-03-28فرهنگي

تئاتر خود زندگی است/ القای مفاهیم معنوی در هنر


رییس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه تئاتر خود زندگی است، گفت: برخی این هنر را صرف گسترش فرهنگ انسان ساز کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی معصومی گرجی در پیامی به مناسب روز جهانی تئاتر آورده است: هستی بشر در طول تاریخ همواره با گذر از موقعیت های پر فراز و نشیب مفهوم یافته است و اما در این میان، یکی از مهمترین پدیده هایی که زیست انسان را - در مقاطعی- قابل تحمل، گاه ستودنی، ماندگار و متعالی ساخته، هنر و خصوصاً تئاتر بوده است.

نمایش در نزد بشر از چنان جایگاهی برخوردار شد که ارسطو فیلسوف بزرگ آن را مایه کاتارسیس و تزکیه انسان خوانده و پرداختن به آن را امری شگفت آور برشمرد.

در ادامه آمده است: تئاتر از تراژدی یونان باستان تا سبک های مختلف امروز، همواره از یک نیروی مؤثر برانگیزاننده برخوردار بوده است که به اذعان بزرگان این هنر، زنده بودن اجرا و شکل یافتن در لحظه جان مایه این شور و شعف جادوانه است، تا آنجا که اجرای چند باره یک نمایشنامه توسط گروه های مختلف، همواره ملهم احساسات متفاوت است.

همچنین در این پیام نوشته شده است: تئاتر، خود زندگی است، همچنان که بسیاری کوشیده اند تا با نمایش داستان های بسیار به القای مفاهیم معنوی پرداخته و این هنر را صرف گسترش فرهنگی انسان ساز کنند، حضور هنرمندان متعهد ایران اسلامی در این گستره، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئاتر خود زندگی است/ القای مفاهیم معنوی در هنر

تئاتر خود زندگی است/ القای مفاهیم معنوی در هنر