مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 05:502021-03-28اقتصادي

8 سال فریب و محرمانه بازی برای انتقال آب کارون


عملکرد دولت حسن روحانی نشان می دهد که دولت تدبیر و امید در 8 سال زمام داری خود همواره به دنبال انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، کمبود آب در فلات مرکزی و جاری بودن رودهای پر آب در خوزستان سبب شده که از دهه ها پیش بحث بر خلاف وعده های داده شده، پا روی خط قرمز مردم خوزستان گذاشت.

زنجیره انسانی برای جلوگیری از انتقال آب مهرماه سال 92 تنها چند ماه پس از آغاز به کار دولت یازدهم زمزمه انتقال آب در بین مقامات دولتی شکل گرفت؛ این زمزمه ها با روزهای کم آب کارون همگام بود و مردم خوزستان به بحث انتقال آب حساس شدند.

20 مهرماه سال 92 نخستین فراخوان برای تجمع مردمی در کنار کارون برای تشکیل زنجیره انسانی حمایت از رودخانه کارون در شبکه های مجازی منتشر و سرانجام مردم خوزستان برای نخستین بار با برپایی تجمع مردمی حمایت خود را از کارون اعلام کردند.

این تجمع ها چندین مرتبه تکرار شد و پای رییس سازمان حفاظت از محیط زیست به اهواز باز شد.

استاندار خوزستان، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه و هنرمندان مردمی نیز به زنجیره انسانی حمایت از رودخانه کارون ملحق شدند تا جلوگیری از طرح های غیرکارشناسی انتقال آب به بحث اول مردم تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 سال فریب و محرمانه بازی برای انتقال آب کارون

8 سال فریب و محرمانه بازی برای انتقال آب کارون