مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 07:552021-03-28سياسي

پدیده های نجومی فروردین 1400


عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان با بررسی وضعیت ستاره ها و سیارات در آسمان فروردین ماه 1400، گفت: در هشتم فروردین، ماه تقریبا در نزدیک ترین فاصله با زمین است و تقریبا یک ابرماه داریم.

- ایسنا/اصفهان عضو شورای علمی مرکز نجوم ادیب اصفهان با بررسی وضعیت ستاره ها و سیارات در آسمان فروردین ماه 1400، گفت: در هشتم فروردین، ماه تقریبا در نزدیک ترین فاصله با زمین است و تقریبا یک ابرماه داریم.

این اولین سوپرمون 2021 و 1400 شمسی است که شروع 4 ابرماه امسال خواهد بود.

عمران مرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از نخستین روز بهار و پس از تحویل سال که خورشید در نقطه اعتدال قرار می گیرد، کل کره زمین نیز در حالت اعتدال است و در این حالت دمای زمین معتدل و طول روز و شب ها دقیقا با هم برابر است.

وی افزود: اعتدالین در بهار و پاییز رخ می دهد و در این دو حالت کل کره زمین، 12 ساعت روز و 12 ساعت شب است که البته این حالت در نیمکره شمالی و جنوبی بر عکس است، به این معنی که وقتی نیمکره شمالی در اعتدال بهاری است، نیمکره جنوبی اعتدال پاییزی را تجربه می کند و برعکس.

این پژوهشگر نجوم با تاکید براینکه در زمان های اعتدالین از نظر دمایی همه کره زمین حالت تعادل دارد، تصریح کرد: اعتدالین در اول بهار و اول پاییز رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده های نجومی فروردین 1400

پدیده های نجومی فروردین 1400