مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 08:052021-03-28فرهنگي

گشت و گذار مجازی در استان زنجان/ از گنبد سلطانیه تا سرزمین کوه های رنگی+ فیلم


استان زنجان به دلیل داشتن تنوع آب و هوایی مختلف و همچنین داشتن آثار تاریخی و طبیعی زیبا و با داشتن گنبد تاریخی سلطانیه، رختشویخانه و مناطق زیبا و طبیعی طارم و غار کتله خور از مناطق گردشگری ایران است، - قرار گرفتن در میان کوه ها و یا پستی و بلندی موجود در داخل غار از دلایل نامگذاری این غار با عنوان کتله خور است.

بخش های مختلف غار کتله خور حاصل تجمع های مختلف آهکی است که هرکدام بر اساس شباهتی که به یکی از اشیاء دنیای واقعی داشته اند به این اسامی خوانده می شوند.

از ویژگی های منحصر به فرد این غار می توان وجود ستون های آهکی عظیم اشاره کرد که حاصل به هم پیوستن استالاکتیت ها و استالاگمیت های آهکی هستند که باعث شده اند این غار خود نگهدارنده خود باشد یعنی اینکه این ستون های عظیم نقش نگهدارنده هایی را بازی می کنند که مانع از فرو ریختن سقف غار می شود.

  طولانی ترین بازار مسقف ایران بازار زنجان که از مجموعه ای تاریخی تشکیل شده است، در مرکز بافت قدیمی این شهر که روزگاری مشرف به دروازه قلتوق بود، قرار دارد.

بازار زنجان را طولانی ترین بازار مسقف ایران می نامند   بازار زنجان را طولانی ترین بازار مسقف ایران می نامند.

این بازار که بر اساس اسناد تاریخی ساخت آن در سال 1205 قمری و در دوران آقامحمدخان قاجار آغاز شده، در سال 1213 قمری در زمان حکومت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت و گذار مجازی در استان زنجان/ از گنبد سلطانیه تا سرزمین کوه های رنگی+ فیلم

گشت و گذار مجازی در استان زنجان/ از گنبد سلطانیه تا سرزمین کوه های رنگی+ فیلم