مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 09:052021-03-28فرهنگي

منبت گلریز؛ منبت اختصاصی اشترمل


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در این استان شهرهایی مانند تویسرکان و ملایر در رابطه با هنرهای چوب کار می کنند اما روستای «اشترمل» دو ویژگی بارز دارد که آن منحصر بفرد کرده است .

- ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در این استان شهرهایی مانند تویسرکان و ملایر در رابطه با هنرهای چوب کار می کنند اما روستای اشترمل دو ویژگی بارز دارد که آن منحصر بفرد کرده است .

هاشم مظاهری یکشنبه 8 فروردین در کارگاه آموزشی هنر منبت گلریز که به مناسبت روز جهانی چوب در روستای اشترمل تویسرکان برگزار شد، بیان کرد: هنر این روستا نقش خاصی به نام منبت گلریز دارد که مختص آن است و دیگر ویژگی بارز آن این است که هنر منبت روستا بکر مانده است.

وی تصریح کرد: امروزه ورود ماشین آلات تجهیرات به مشاغل از جمله صنایع دستی آن ها را دستخوش تغییراتی کرده است در صورتیکه صنایع دستی باید از فرهنگ بومی، تمدن اصیل و هنرمندان آن منطقه نشأت بگیرد.

مظاهری با اشاره به اینکه ماشین آلات باعث کمرنگ شدن صنایع دستی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه این ویژگی در روستای اشترمل دیده نمی شود و هنرمندان آن هنوز هم با دستان خود هنرنمایی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منبت گلریز؛ منبت اختصاصی اشترمل

منبت گلریز؛ منبت اختصاصی اشترمل