مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 15:152021-03-28بين الملل

سفیر پیشین چین در تهران: توافق 25 ساله، نشانه تغییری مهم در راهبرد منطقه ای پکن


سفیر پیشین چین در ایران گفت، توافق اخیر میان دو کشور نشانه تغییری مهم در راهبرد چین بوده و روابط میان تهران و پکن به نقطه جدیدی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هوآ لیمینگ سفیر پیشین مانعی بر سر راه روابط آمریکا و چین می دانستند.

اما با تغییر بنیادین در روابط چین و آمریکا طی چند ماه گذشته، این دوران به سر رسیده است .

این مقام پیشین دولت چین افزود: در این سالگرد پنجاهمین سال برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین، این روابط به یک نقطه آغاز جدید و تاریخی رسیده است .

او در ادامه گفت: مهم نیست که اوضاع بین المللی و منطقه ای چگونه تغییر کند، چین سیاست های دوستانه با ایران را به طور ثابت ادامه خواهد داد .

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه 25 ساله روز شنبه در تهران به امضای محمدجواد ظریف و وانگ یی وزرای خارجه دو کشور رسید.

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

در سال 1394 جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر پیشین چین در تهران: توافق 25 ساله، نشانه تغییری مهم در راهبرد منطقه ای پکن

سفیر پیشین چین در تهران: توافق 25 ساله، نشانه تغییری مهم در راهبرد منطقه ای پکن