مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 04:352021-03-29سياسي

نگاه ترکیه به آسیای مرکزی؛ «شورای ترک زبان ها» سکوی پرتاب


سفر وزیر خارجه ترکیه به آسیای مرکزی نشان داد «آنکارا» به این منطقه به عنوان یکی از فرصت های مهم برای تقویت جایگاه خود در عرصه ژئوپلیتیک جهانی نگاه می کند.

- حسین اسوبعلی اف کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی نتایج سفر دوره ای مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به کشورهای آسیای مرکزی پرداخته است.

          در این یادداشت آمده است: در حال حاضر ترکیه تلاش هایی برای تقویت جایگاه خود در آسیای مرکزی دنبال می کند و به طور فعال با کشورهای منطقه طیف وسیعی از روابط دوجانبه و چندجانبه را  مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده است.

 البته این موضوع با ضرورت دستیابی به سطح قبلی نشست های به اصطلاح زنده که به دلیل همه گیری و رشید مردوف وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده است که در چارچوب آن موضوع مشارکت سیاسی و دیپلماتیک در سازمان های منطقه ای و بین المللی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین آمده است که چاووش اوغلو از موضع فعال ترکمنستان در توسعه گفت وگوهای مسالمت آمیز بین کشورها و ملت ها قدردانی کرده و از آمادگی طرف ترکیه برای اقدام در زمینه گسترش دهلیزهای حمل و نقلی، ترانزیتی و انرژی در جهت همگرایی اقتصادی منطقه خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه ترکیه به آسیای مرکزی؛ «شورای ترک زبان ها» سکوی پرتاب

نگاه ترکیه به آسیای مرکزی؛ «شورای ترک زبان ها» سکوی پرتاب