مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 04:452021-03-29اقتصادي

پیش بینی کاهش ضایعات برنج در سال جدید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: با توجه به مدرن شدن برخی از کارخانه های شالیکوبی شهرستان رشت، شاهد کاهش ضایعات برنج خواهیم بود.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: با توجه به مدرن شدن برخی از کارخانه های شالیکوبی شهرستان رشت، شاهد کاهش ضایعات برنج خواهیم بود.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و تاکنون شخم اول در 24 درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: ارتقای درآمد کشاورزان یکی از اولویت های کاری جهاد کشاورزی در این شهرستان است و ضروری است دولت حمایت بیشتری داشته باشند و سوبسیدهای بیشتری برای این قشر در نظر بگیرد.

اسدی پرور تصریح کرد: به طور میانگین 170 هزار تن برنج سفید در رشت تولید می شود و این شهرستان تولید کننده یکی از باکیفیت برنج های کشور از نظر طعم و عطر محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت به احیای آب بندان ها برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و گفت: همچنین با ارتقای مکانیزاسیون سعی کردیم تا رنج تولید برنج را کاهش دهیم.

وی افزود: سال گذشته در 70 درصد از شالیزارها کشت مکانیزه انجام شد و پیش بینی می شود، امسال 76 درصد از شالیزارهای رشت به صورت مکانیزه نشاء برنج صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش ضایعات برنج در سال جدید

پیش بینی کاهش ضایعات برنج در سال جدید