مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 07:202021-03-29پزشكي

چگونه از مسمومیت با قارچ در امان بمانیم؟


قارچ از گیاهان خوراکی پر مصرف محسوب می شود و در فصل بهار و خصوصا ایام فروردین که قارچ های طبیعی سراز خاک در می آورند و حضور مردم در طبیعت بیش از دیگر ایام است، - تمایل به مصرف این نوع از قارچ بیشتر هم می شود، اما اکثر گونه های قارچ طبیعی، سمی و بسیار خطرناک و افتراق بین قارچ سمی و سالم امری نسبتا دشوار محسوب می شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در خصوص اینکه چگونه می توان از مسمومیت با قارچ سمی در امان ماند، گفت: حتی افراد متخصص هم بدون نظر آزمایشگاه نمی توانند از روی ظاهر یا مزه قارچ بگویند کدامیک از قارچ های وحشی خوراکی و کدامیک سمی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت علوم پزشکی شیراز، دکتر محمدرضا کریمی خاطرنشان کرد: تنها آزمایشگاه های ویژه قادر به تشخیص قارچ های سمی از غیرسمی است و هیچ آزمایشی وجود ندارد که یک فرد عادی بتواند با انجام ان از خوراکی بودن این گیاه، اطمینان کسب کند.

علایم مسمومیت با قارچ چیست؟ کریمی گفت: علایم زودرس شامل تهوع و استفراغ، اسهال و شکم درد و تعریق است که گاهی علایم مغزی مانند توهم، خواب آلودگی، تشنج و یا بی قراری با آن همراه می شود.

این علایم اغلب 4 تا 24 ساعت بعد از خوردن قارچ ظاهر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از مسمومیت با قارچ در امان بمانیم؟

چگونه از مسمومیت با قارچ در امان بمانیم؟