مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 11:252021-03-29سياسي

تخصیص اعتبار ویژه برای مهار ریزگرها در شرق کرمان


نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبارات ویژه برای مهار ریزگردها از سوی مجلس در بودجه سال 1400 خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فهرج، عملیات مالچ پاشی در بخش نگین کویر فهرج به وسعت 942 هکتار آغاز شد.

مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در مراسم آغاز طرح مالچ پاشی اظهار کرد: این طرح را در ادامه فعالیت مهم و حیاتی تثبیت شن های روان در منطقه ریگان و فهرج در شرق استان کرمان، از سال 96 آغاز کردیم و تا امروز قریب به 6هزار هکتار عملیات مالچ پاشی انجام شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم ادامه این عملیات را با اعتبارات سال 1400در این منطقه شروع کنیم و عرصه هایی که براساس مطالعات ما واجد شرایط مالچ پاشی تشخیص داده شده بودند در شرق استان به اتمام برسانیم.

رجبی زاده با اشاره به وجود طوفان های سهمگین و هم از اختصاص اعتبارات ویژه برای مهار ریزگردها از سوی مجلس در بودجه سال 1400 خبرداد و گفت: عملیات طرح مالچ پاشی در بخش نگین کویر از اعتبارات سال 99 با اعتبار 76 میلیارد تومان و در وسعت 42 هکتار درحال انجام است و تخصیص اعتبار برای مهار شن های روان برای سال 1400نیز دیده شده است.

 وی بر اجرای طرح مالچ پاشی برای مهار شن های روان و حرکت تپه های شن تاکید کرد و گفت: راهی جز مالچ پاشی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار ویژه برای مهار ریزگرها در شرق کرمان

تخصیص اعتبار ویژه برای مهار ریزگرها در شرق کرمان