مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 14:402021-03-29پزشكي

مصرف مواد غذایی مضر در پاندمی کرونا دو برابر شده است


استرس ناشی از ابتلا به کرونا و یا خانه ماندن های طولانی نباید بهانه ای برای پرخوری عصبی و یا استفاده از غذاهای ناسالم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فاطمه محمدی نصرآبادی با اشاره به اینکه پرخوری و کم خوری ناشی از استرس در گروه بزرگی از افراد جامعه وجود دارد اظهار کرد: بیماری پرخوری عصبی، یک اختلال عصبی مربوط به غذا خوردن است که به صورت بالقوه بسیار خطرناک بوده و ممکن است زندگی فرد را به خطر بیندازد.

وی افزود: کم خوری ناشی از استرس موجب ایجاد مشکل کمبود مواد غذایی در بدن شده و در عین حال پرخوری افراطی هم مشکلات اضافه وزن، چاقی و در ادامه آن تبعات زیانباری برای سلامت به دنبال دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه پاندمی و در ادامه طولانی شدن همه گیری این بیماری و قرنطینه های طولانی، غذا خوردن به یکی از تفریحات مردم مبدل شده است.

محمدی نصرآبادی ضمن انتقاد از تغییر عادات غذایی مردم تاکید کرد: امروزه وقتی از آشپزی سخن به میان می آید، آشپزی سالم مد نظر نیست بلکه بیشتر غذاهای چرب، فست فودها، کیک و شیرینی مورد توجه عموم است.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد قندی و چربی در دوران شیوع کووید 19 دو برابر شده است، افزود: قند، شکر، انواع پنیر پیتزا در صدر مواد غذایی مصرفی مردم گزارش شده که برای سلامتی مضر هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف مواد غذایی مضر در پاندمی کرونا دو برابر شده است

مصرف مواد غذایی مضر در پاندمی کرونا دو برابر شده است