مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 17:502021-03-29پزشكي

درمان یکی از رایج ترین بیماری های صرع با روشی نوین


دانشمندان آلمانی با استفاده از نور توانستند یکی از رایج ترین بیماری های صرع در موش های آزمایشگاهی را درمان کنند.

- جی پلاس ، به نقل از اطلس نیو یکی از راه هایی که دانشمندان امیدوارند بتوانند درمان های دقیق و موثرتری را برای شرایط نامطلوب مغز انجام دهند، استفاده از نور برای سلول های هدف است که می تواند از طریق پروتیین ها و مولکول های حساس به نور به این محرک ها پاسخ دهد.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه فرایبورگ با استفاده از روش پیشگیری از تشنج در مدل های موش بیمار، نحوه کار این روش برای مقابله با صرع را نشان داده است.

دانشمندان امیدوارند با هدف قرار دادن پروتیین ها و مولکول های حساس به نور در سلول های خاص، این سلول ها را ترمیم کنند و دوباره فعالیت عادیه خود را انجام دهند.

این روش امیدوار کننده است، اما هنوز هم تکنیک تجربی که به عنوان اپتوژنتیک شناخته می شود، یکی از رایج تر و نویدبخش ترین راه های درمان بیماری مغزی است.

تیم دانشگاه فرایبورگ یکی از رایج ترین انواع صرع، صرع لوب تمپورال را که اغلب در برابر دارو ها مقاوم است، هدف قرار داده است؛ زیرا در مناطق آسیب دیده برای جلوگیری از تشنج، اغلب نیاز به جراحی است.

این بیماری به طور معمول ناحیه هیپوکامپ مغز را تغییر می دهد، بنابراین تیم آلمانی فعالیت آن را از طریق سیستم فیبر و تماس های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان یکی از رایج ترین بیماری های صرع با روشی نوین

درمان یکی از رایج ترین بیماری های صرع با روشی نوین