مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 02:052021-03-29بين الملل

وزرای خارجه و دفاع برزیل استعفا کردند


وزیر خارجه برزیل در پی ناتوانی در تامین واکسن کرونای مورد نیاز این کشور و همچنین به دلیل اظهاراتش علیه چین، استعفای خود را به رییس جمهور این کشور ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ارنستو آرائوجو وزیر خارجه برزیل روز دوشنبه استعفای خود را به ژاییر بولسونارو رییس جمهور برزیل ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، آرائوجو که یکی از اعضای کلیدی جناح ایدئولوژی راست افراطی دولت بولسونارو به شمار می آید، به دلیل اظهارات اخیرش درباره چین و همچنین ناتوانی وی در تامین واکسن مورد نیاز این کشور برای مقباله با کرونا استعفای خود را ارائه داده است.

سناتورهای برزیل، وزیر خارجه این کشور را متهم کردند که سیاست خارجی این کشور را به صورت فاجعه باری به پیش برده و موانعی در راه دستیابی به واکسن ویروس کرونا ایجاد کرده است.

این فشارها و اتهام ها حتی از سوی جناح راست پارلمان نیز علیه ارنستو آرائوجو مطرح شده است.

وزیر خارجه برزیل در دوران تصدی این سمت، باعث افزایش تنش با چین نیز شد و در اظهاراتی تاثیرگذاری واکسن چینی کرونا را زیر سوال برده و این کشور آسیایی را منشأ ویروس کرونا معرفی کرد.

وزیر دفاع برزیل هم استعفا کرد وزیر دفاع برزیل تنها چند ساعت پس از استعفای وزیر خارجه این کشور، بدون ارائه هرگونه توضیحی استعفای خود را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجه و دفاع برزیل استعفا کردند

وزرای خارجه و دفاع برزیل استعفا کردند