مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 03:352021-03-30اقتصادي

معیشت کارگران فصلی شالیزار زیر چرخ کرونا


بوی بهار و نوروز در شالیزارهای مازندران پیچید و شالیکاران خود را برای فصل جدید کشت وکار مهیا می کنند و در این بین کرونا و مکانیزاسیون، - سفره های کارگران نشاکار را کوچک کرده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: از قبل از عید کار شخم وشیار شالیزارهای مازندران آغاز شد و همپای بهار و نوروز، کشت وکار شالیکاری در برنج زارهای استان رسماً کلید خورد.

طی سال های اخیر، با توسعه مکانیزاسیون و ورود دستگاه های نشاکار، کشت وکار شالیزاری در مازندران به سمت مدرنیزه شدن پیش رفت تا جایی که سال قبل 100 هزار هکتار از شالیزارها به صورت نوین و مکانیزه نشاء شدند.

مازندران سالانه بیش از 42 درصد برنج مورد نیاز کشور را رد 215 هزار هکتار از برنج زارهایش تأمین می کند و با این حال کشاورز و شالیکار در آستانه شروع فصل برنج و شالیزاری دغدغه هایی دارد.

افزایش هزینه سرسام آور نهاده ها، دستمزد کارگران، واردات بی رویه برنج و قیمت های پایین محصولات از جمله مسائلی است که شالیکار مازندرانی هر سال با آن دست و پنجه نرم می کند.

طبق آمارها تاکنون 70 درصد از شالیزارهای مازندران برای کشت آماده سازی شدند و شالیکاران استان در تکاپو هستند تا از فرصت آب و هوایی مساعد برای شروع فصل کشت بهره برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معیشت کارگران فصلی شالیزار زیر چرخ کرونا

معیشت کارگران فصلی شالیزار زیر چرخ کرونا