مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 04:402021-03-30سياسي

مهم ترین عامل بروز تعارض میان زوجین/اهمیت آموزش همسرداری


یک روانشناس و زوج درمانگر، مهم ترین عامل بروز تعارض و درگیری میان زوجین را، نابرابری و عدم تعادل در رابطه زناشویی دانست.

- هانیه شفیعی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: یکی از مسائلی که به طور مشترک در بسیاری از روابط زناشویی وجود دارد، تفاوت همسرداری سنتی و مدرن است.

نگرش متفاوت به آیین همسرداری که برخی به شکل قدیمی مردسالارانه و گروهی نیز به شکل زن سالارانه، آن را در زندگی خود دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: در مدل سنتی مرد تنها نان آور خانه و زن هم در منزل امور خانه را انجام می دهد که اگر از آنها می پرسیدیم که چه کسی در زندگی شما، مهم تر است به طور حتم آنها نقش مرد را مهم تر و اساسی تر بیان می کنند و اگر مرد به هر دلیلی فوت و یا از رابطه خارج شود، اساس و مدیریت اقتصادی آن زندگی مختل می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با جامعه ای از افراد روبرو هستیم که در مقابل دیدگاه مردسالاری، دیدگاه زن سالار بودن را بیان می کنند و از حقوق زنان در برابر مردان دفاع می کنند در حالی که در یک رابطه بانشاط و پویا، نه زن سالار و نه مرد سالار مطرح نیست.

شفیعی با بیان اینکه رابطه نیاز به برابری جنسیت و نقش ها دارد؛ افزود: کوچک شمردن وظایف یکدیگر تنها باعث تخریب زندگی می شود؛ زن و شوهر باید واقف باشند که حضور و بودن هردویشان در رابطه به یک اندازه مغتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین عامل بروز تعارض میان زوجین/اهمیت آموزش همسرداری

مهم ترین عامل بروز تعارض میان زوجین/اهمیت آموزش همسرداری