مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 05:152021-03-30اجتماعي

غبار بی مسئولیتی گردشگری بر کویر جاجرم/ظرفیتی بالقوه برای ایجاد اشتغال


خراسان شمالی، استانی در شمالی شرق ایران، دارای مناطق کوهستانی، کویری و جنگلی است، کویر جاجرم تنها کویر این استان دارای ظرفیت بالقوه ای برای اشتغال زایی و جذب گردشگر است که متأسفانه مورد بی توجهی مسئولان قرارگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جاجرم، کویرجاجرم تنها کویر منحصربه فرد خراسان شمالی و یکی از ظرفیت های بالقوه این شهرستان محسوب می شود ولی بااین وجود استفاده از این ظرفیت ارزشمند در حوزه گردشگری فراموش و این کویر به کویر بی توجهی مسئولان تبدیل شده است.

 این بستر ارزنده تشنه طرح جامع گردشگری است تا جان بگیرد و بتواند میزبان و پذیرای گردشگران و مسافران علاقه مند به کویر و کویر نوردی باشد، حال آنکه امکان اسکان موقت و دائم با ابزارها، پوشش ها و خوراک های محلی در دل کویر می تواند اشتغال جدیدی را برای جوانان به دنبال داشته باشد.

  یکی از ظرفیت های موجود دیگر، نزدیک بودن به ایستگاه راه آهن و وجود زیستگاه یوز آسیایی، وجود رودخانه دائمی کالشور و حوضچه های نمکی و پوشش گیاهی مناسب است که در جذب گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

مسئله قابل توجه این است که کویر جاجرم هیچ طرحی ازجمله ایجاد کمپ یا پایلوت و شبیه سازی از کویر انجام نشده است تا این ظرفیت بهتر دیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غبار بی مسئولیتی گردشگری بر کویر جاجرم/ظرفیتی بالقوه برای ایجاد اشتغال

غبار بی مسئولیتی گردشگری بر کویر جاجرم/ظرفیتی بالقوه برای ایجاد اشتغال