مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 07:502021-03-30بين الملل

دعوت ظریف از سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی


ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنرانی در کنفرانس «قلب آسیا» در دوشنبه، از سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی دعوت کرد و گفت: هر گونه موافقتنامه صلح در افغانستان باید تضمین کننده حق تعیین سرنوشت مردم این کشور باشد.

- ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنرانی در کنفرانس قلب آسیا در دوشنبه، از سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی دعوت کرد و گفت: هر گونه موافقتنامه صلح در افغانستان باید تضمین کننده حق تعیین سرنوشت مردم این کشور باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در کنفرانس قلب آسیا ضمن اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران جهت همگرایی منطقه ای و ورود افغانستان به تعاملات منطقه، برقراری صلح و ثبات در این کشور را تنها با محوریت گفتگوی بین الافغانی ممکن دانست.

وزیر امور خارجه ضمن دعوت از سازمان ملل متحد برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی، تاکید کرد هر گونه موافقتنامه صلح در این کشور باید تضمین کننده حق تعیین سرنوشت مردم افغانستان باشد.

دکتر ظریف با اشاره به اتصال راه آهن افغانستان به شبکه راه آهن ایران که در سال 1399 افتتاح شد، این تحول را گام مهمی در تشکیل شبکه راه آهن بین المللی - منطقه ای دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت ظریف از سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی

دعوت ظریف از سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی