مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 10:452021-03-30سياسي

سفیر جدید امارات در عراق؛ ماجرا چیست؟


سفیر جدید امارات در عراق روز گذشته (دوشنبه) استوارنامه خود را به وزیر خارجه این کشور تقدیم کرد، موضوعی که نه تنها مورد توجه تحلیل گران قرار گرفت، - طی هفته های اخیر رویکرد امارات در عراق و نیز علاقه دولت مصطفی الکاظمی به توسعه روابطش با ابوظبی با واکنش شخصیت های سیاسی و رسانه ای در عراق مواجه شد که عمده آنها با نگاه بدبینی به موضوع نگریستند.

این موضوع پس از معرفی سفیر جدید امارات در عراق مورد توجه بیشتر ناظران امور در فضای رسانه ای این کشور قرار گرفته است.

در دیدار سالم عیسی الزعابی سفیر جدید امارات با فواد حسین وزیر خارجه عراق که به مناسبت تسلیم استوارنامه وی صورت گرفت بر همکاری و هماهنگی امنیتی و سیاسی و همچنین توسعه و حمایت از اقتصاد تاکید شده است.

سفیر امارات هم از به کارگیری تمام تلاش دیپلماتیک خود برای همکاری با وزارت امور خارجه عراق برای بهبود سطح روابط دو کشور سخن گفت.

در این بین آنچه که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، مسایل اخیر مطرح شده بین امارات و عراق است که متمرکز بر مسایل امنیتی است؛ موضوعی که رسما در جلسه سفیر با وزیر نیز بر آن صحه گذاشته شد.

نفوذ در دستگاه اطلاعاتی عراق حدود دو هفته پیش قیس الخزعلی دبیرکل کتائب حزب الله عراق از تعدیل نیروهای امنیتی شیعه و نزدیک به الحشدالشعبی در مرکز عراق و فرستادن اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر جدید امارات در عراق؛ ماجرا چیست؟

سفیر جدید امارات در عراق؛ ماجرا چیست؟