مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 فروردین 1400 ساعت 11:102021-03-30اجتماعي

کویر قم زیستگاه حیوانات کمیاب آسیایی


کویر استان قم «زیستگاه حیوانات کمیاب آسیایی» و به جهت همجواری با کویر مرکزی از آب و هوای بیابانی برخوردار است و مهمترین رودخانه در بخش مرکزی استان قم، - قم - کویر استان قم زیستگاه حیوانات کمیاب آسیایی و به جهت همجواری با کویر مرکزی از آب و هوای بیابانی برخوردار است و مهمترین رودخانه در بخش مرکزی استان قم، قمرود می باشد.

ندا نداف در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قم به دلیل همجواری با کویر مرکزی از آب و هوای بیابانی برخوردار است گفت: مهمترین رودخانه در بخش مرکزی استان قم، قمرود می باشد که با طول 228 کیلومتر از کوه های داران و خوانسار سرچشمه می گیرد و به همراه رودخانه قره چای به مسیله می ریزد.

وی با بیان اینکه در بیابان های قم تپه های شنی روان با وزش باد، همواره در حال تغییر شکل و جا به جایی است، افزود: انبوه این شن های روان طلایی همراه با بوته های پراکنده مناظر زیبا و دل فریبی را در دل کویر مرکزی ایران به وجود آورده است.

این پژوهشگر حوزه تاریخ و فرهنگ نسیم صبحگاهی و طلوع خورشید را از زیبایی صبحگاهی کویر ایران بیان کرد و ادامه داد: آسمان کویر در شب که همه ستارگان با فاصله ای کم گرد هم می آید از دیدنی ها و مناظر طبیعی ای به شمار می روند که تنها در کویر می توان آنها را دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کویر قم زیستگاه حیوانات کمیاب آسیایی

کویر قم زیستگاه حیوانات کمیاب آسیایی