مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 02:552021-03-30سياسي

نماینده ایران: جامعه جهانی اراده ای برای حل بحران سوریه ندارد


سفیر ایران در بروکسل با بیان اینکه نباید برخی کشورها با سوءاستفاده از موضوع بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به دنبال گرفتن امتیازات سیاسی باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پنجمین نشست کنفرانس بروکسل با عنوان حمایت از آینده و بلژیک، در این کنفرانس سخنرانی کرد.

نماینده کشورمان با بیان اینکه بحران سوریه دهمین سال خود را سپری کرده،گفت: این امر نشانگر این واقعیت تلخ است که جامعه جهانی هیچ اراده واقعی برای حل این بحران بر مبنای حقوق بین الملل به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ندارد.

دهقانی با اعلام اینکه از آغاز بحران سوریه، ایران همواره از راه حل های سیاسی حمایت کرده، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با همکاری روسیه و ترکیه مبدع روند آستانه با هدف پایان دادن به عملیات نظامی و یافتن راه حل سیاسی بوده است.

وی افزود: کمیته قانون اساسی نیز به عنوان بستری برای گفت و گوهای سوری- سوری ایجاد شد که ایران همواره از این کمیته حمایت کرده است.

سفیر ایران در بروکسل، همچنین افزود: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروههای تروریستی تکفیری حساس بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ایران: جامعه جهانی اراده ای برای حل بحران سوریه ندارد

نماینده ایران: جامعه جهانی اراده ای برای حل بحران سوریه ندارد