مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 07:152021-03-31اقتصادي

احتمال ریزش جدید ملخ ها به کشور تا اواخر فروردین


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اولین هجوم ملخ ها در سال زراعی 99- 1400 در آذرماه بود و فاز دوم حمله این آفت نیز در 5 فروردین 1400 اتفاق افتاد و تا الان در بیش از 1100 هکتار از عرصه های استان بوشهر، - کنترل شیمیایی صورت گرفته و 45 اکیپ ردیاب و 15 اکیپ مبارزه نیز مشغول فعالیت هستند.

خسرو عمرانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حمله ملخ ها به چهار شهرستان استان بوشهر افزود: شهرستان های گناوه، دیلم، بوشهر و دشتستان به ترتیب، بیشترین حجم ریزش و مبارزه با ملخ را داشته اند و عمده تلاش ما این است که در این مرحله عملیات کانون کوبی انجام دهیم تا از تخم ریزی و تشکیل پوره های این حشره و آفت مخرب جلوگیری شود.

وی پیش بینی کرد: اگر مبارزه در مناطق آلوده به ملخ به طور کامل انجام نشود پوره های این آفت 10 الی 15 روز دیگر ظاهر خواهند شد.

در تمام نقاطی که ملخ ها ریزش داشته اند با جی پی اس (GPS) مشخص شده اند تا به محض رویت پوره ها بتوانیم عملیات مبارزه را شروع کنیم.

عمرانی یادآور شد: ناوگان سم پاشی، سموم و ادوات ما در آمادگی کامل است و هیچ گونه مشکلی نداریم.

در بحث ردیابی و پایش، مهمترین انتظارمان از مردم این است که در صورت مشاهده ملخ ها با اطلاع رسانی سریع به ما کمک کنند تا بتوانیم به موقع با این حشره مقابله کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ریزش جدید ملخ ها به کشور تا اواخر فروردین

احتمال ریزش جدید ملخ ها به کشور تا اواخر فروردین