مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 فروردین 1400 ساعت 20:552021-03-31فرهنگي

کتاب های مورد علاقه منصور یاقوتی


منصور یاقوتی از «شاهنامه» به عنوان کتاب بالینی خود نام می برد، «دن آرام» را هم شاهکار می داند و معتقد است کتاب هایی نظیر آن و «خوشه های خشم» دیگر نوشته نمی شوند.

- منصور یاقوتی از شاهنامه به عنوان کتاب بالینی خود نام می برد، دن آرام را هم شاهکار می داند و معتقد است کتاب هایی نظیر آن و خوشه های خشم دیگر نوشته نمی شوند.

این داستان نویس و منتقد ادبی پیشکسوت متولد سال 1327 در کرمانشاه در گفت وگو با ایسنا از آخرین کتاب هایی که خوانده، کتاب هایی که دوست داشته که او می نوشته و کتاب هایی که به خاطر شرایط خود نتوانسته بخرد و بخواند می گوید.

متن گفت وگو با منصور یاقوتی در ادامه می آید: آخرین کتابی که مطالعه کرده اید، کدام کتاب بوده است؟ دارم شاهنامه فردوسی، نسخه ژول مول را می خوانم؛ شاهنامه فردوسی چند نسخه دارد که معروف ترین نسخه چاپ مسکو است و پژوهشگران اتحاد شوروی و آن روزگار درباره این کتاب پژوهش کردند و نسخه معتبری را وارد بازار ایران و جهان کردند.

نسخه دیگر ژول مول است.

او فرانسوی است و برای این که نسخه معتبری را به دست بیاورد به هندوستان سفر می کند و زحمات فراوانی می کشد.

ویژگی این نسخه این است که پیشگفتار معتبری دارد و درباره گردآوری شاهنامه فردوسی، به وجود آمدن کتاب و فرایند تاریخی ای که این کتاب طی کرده سخن گفته است و به کسانی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب های مورد علاقه منصور یاقوتی

کتاب های مورد علاقه منصور یاقوتی